.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تعداد واجدان شرایط رای دادن گیلان

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر در گیلان واجد شرایط رای دادن هستند و افرادی که کارت ملی خود را دریافت نکرده اند نیز می توانند در انتخابات شرکت کنند.

اکبر درزی اظهار داشت: اگرچه داشتن کارت ملی برای شرکت در انتخابات الزامی است، اما امکاناتی فراهم شده تا کسانی که کارت ملی خود را دریافت نکرده اند نیز در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: در شعب اخذ رای کاربرانی حاضرند که با وارد کردن شماره سریال شناسنامه در رایانه شماره ملی رای دهندگان را تعیین می‌کنند و برای حضور در انتخابات نیز همین شماره ملی ملاک است.

وی با تکذیب شایعات موجود در محافل سیاسی در خصوص تائید صلاحیت عده‌ای از رد صلاحیت شدگان، تاکید کرد: هیچ یک از موارد مطرح شده در محافل سیاسی صحت ندارد و تنها اطلاعیه ستاد انتخابات استان در خصوص احراز صلاحیت ها قابل استناد است.

درزی تصریح کرد: در انتخابات مجلس هشتم، بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر از مردم گیلان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.
وی در تشریح اقدامات صورت گرفته برای حفظ سلامت انتخابات افزود: رایانه‌ای شدن انتخابات سبب شده بخش عمده‌ای از سلامت انتخابات تامین شود، زیرا با این روش امکان رای دادن با شناسنامه دیگران، تکرار رای، رای دادن با شناسنامه متوفیان و یا رای دادن با 2 شناسنامه متعلق به یک نفر امکان‌پذیر نیست.

وی در خصوص چالش خرید و فروش رای در روز انتخابات خاطرنشان کرد: افرادی که در این زمینه در سال‌های گذشته سوابقی داشته اند تحت کنترل و مراقبت خواهند بود تا امکان خرید و فروش رای از آنان سلب شود.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه در زمان رای گیری عده ای با استفاده از وسایل نقلیه عمومی از شهرها و روستاهای اطراف رای دهنده به مرکز استان می آورند، تاکید کرد: با هماهنگی نیروی انتظامی و تدابیری چون ایست و بازرسی قصد داریم ترددهای اینگونه را به صفر برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتخابات توسط مردم برگزار می شود و دست‌اندرکاران ستادهای انتخابات تنها امکانات مناسب را برای شرکت پرشور مردم در انتخابات فراهم و پشتیبان آنان هستند.

درزی افزود: در حال حاضر بیش از 40 هزار نفر در قالب هیات های اجرایی، نظارت و نیروی انتظامی شرایط را برای برگزاری مطلوب انتخابات در گیلان فراهم می کنند.

وی در تشریح موضوع شمارش آرا به صورت رایانه‌ای اظهار داشت: اگرچه این سامانه قرار است در تهران اجرایی شود، ولی احتمال شمارش رایانه‌ای آرا در شهرهایی که بیش از سه کاندیدا دارند، وجود دارد و در این صورت در شهرستان رشت نیز شمارش آرا به صورت رایانه خواهد بود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری گیلان، همچنین از تجهیز 16 فرمانداری به سامانه VTN خبر داد و یادآور شد: کار تجهیز 43 بخشداری استان به این سامانه نیز آغاز شده و به زودی به پایان می‌رسد که با استفاده از سامانه VTN امکان دسترسی به روز تعداد صندوق‌ها، آرا و سایر اطلاعات انتخابات به طور همزمان در استان و کشور وجود دارد.

وی در پایان بر ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس هشتم تاکید و خواستار همدلی و همراهی رقبای انتخاباتی در روزهای پیش از انتخابات شد./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.254 seconds.